سیروس اسدیان؛ مرضیه مقدم
چکیده
این تحقیق با هدف بررسی تأثیرمشاهدة کارتونهای مذهبی در دینداری دانشآموزان دختر پایة ششم ابتدایی صورت گرفته است. روش مورد استفاده شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است. جامعة آماری شامل دانشآموزان دختر پایة ششم ابتدایی است که در مدارس غیردولتی شهر میاندوآب در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل هستند. با ...
بیشتر
این تحقیق با هدف بررسی تأثیرمشاهدة کارتونهای مذهبی در دینداری دانشآموزان دختر پایة ششم ابتدایی صورت گرفته است. روش مورد استفاده شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است. جامعة آماری شامل دانشآموزان دختر پایة ششم ابتدایی است که در مدارس غیردولتی شهر میاندوآب در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل هستند. با روش نمونهگیری تصادفی پانزده نفر برای گروه آزمایش و پانزده نفر هم برای گروه کنترل انتخاب شدند. قبل از انجام هرگونه مداخلهای، سنجش دینداری در هر دو گروه از طریق پرسشنامه انجام شد. پس از گذشت دو هفته، در گروه آزمایش مداخلات لازم (پخش کارتونهای مذهبی) در طی یازده هفته صورت گرفت و در کلاس دیگر (گروه گواه) هیچگونه مداخلهای صورت نگرفت. در نهایت، پس از گذشت سه ماه مجدداً از طریق پرسشنامة سنجش دینداری در هر دو گروه انجام شد و نتایج با استفاده از تحلیل کواریانس چندمتغیره مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصله حاکی از آن است که کارتونهای مذهبی توانستهاند تغییرات معناداری را در دینداری دانشآموزان گروه آزمایش ایجاد کنند.